Be a voice, not an echo

9/10/2014

arkea3arkeaarkea2Oon viimeaikoina on mietiskelly tosi paljon. Johtuu varmaan siitä, että oon ollu päivät kotona lukemassa ja ajatukset on aina välillä harhaillu suuntaan jos toiseen. Herkkä ihminen kun oon niin mietin monia asioita ja tapahtumia joskus ehkä liianki pitkään. Saan välillä semmosia ns. ahaa-elämyksiä, jotka saa mut tajuamaan monia asioita. Tällä kertaa tajusin sen kuinka ihania ystäviä mulla onkaan. Ja sen että mä en oo yksin.
 Pohdiskelin myös sitä, miten mun vaihtovuosi ja aupair-reissu on vaikuttanu muhun ja mun kaverisuhteisiin. Musta tuntuu, että niiden takia osa kavereista on etääntyny ja aikaa toisen näkemiseen ei yhtäkkiä löydykään. En aattele, että se olis millään tavalla huonoasia, päinvastoin. Musta mun matkustelu on vaikuttanu vaan hyvällä tavalla ja saanu tajuamaan sen ketkä oikeesti on niitä todellisia kavereita. Viimeaikoina mua on mietityttäny niin paljon se miten jotkut kaverit ei oo valmiita tulemaan vastaan. Tarkotan siis sitä miten kaverisuhteet pitäs olla tasapainossa ja molemmat on ns. valmiita tapaamaan puolipälissä. Välillä on toisen vuoro laittaa viestiä ja kysellä kuulumisia ja toisin päin. Mä oon aina ollu semmonen ihminen, joka haluaa olla hyväksytty ja mukava ihan kaikkien silmissä. Se ei oo kuitenkaan mahollista, me ei voida olla kaikkien mieliksi. Siispä päätin tämän ahaa-elämyksen tuloksena, että opettelen nauttimaan yksinolosta enkä juokse kenenkään perässä. Näin kaverisuhteet pysyy tasapainossa :) Miten ihanaa tajuta tällasia asioita!



2 kommenttia:

14. syyskuuta 2014 klo 19.36 , Blogger Laura kirjoitti...

Hei Siiri! Löysin sun blogin sun vaihtariblogin kautta ja huomasin että oot ollu vaihto-oppilaana Pennsylvaniassa. Mulla ois haaveena mennä vanhempana tavallaan vaihtariksi tuttavien luo Pennsylvaniaan ja mietiskelin vaan että millainen sää siellä on ympäri vuoden? Esim. onko kesä tosi kuuma ja kuinka kylmä talvella on?
Ei mulla muuta :)

 
16. syyskuuta 2014 klo 17.19 , Blogger Siiri kirjoitti...

Moikka!
Kiva ku laitoit viestiä :) Pennsylvania on aivan ihana paikka! Lähellä Niagara putouksia, Washington DC:tä ja Nykiä. Mee ihmeessä jos vaan mitenkään mahollista. Mun vuosi oli kyllä ihan mieletön ja haluaisin iteki päästä käymään siellä taas joskus. Pennsylvanian sää vastaa aikalailla Suomen säätä, mutta kesä on siellä kuumempi ja pidempi. Talvella tulee lunta, mutta ei lähellekään niin paljoa ku täällä. Ei myöskään oo ihan niin kylmä, vaikka joitain oikeesti kylmiäki päiviä oli.Pakkasta on kyllä. Siellä sataa aika paljon syksyllä ja talvella, mutta pitkä kuuma kesä on ehottomasti plussaa ;)
Toivottavasti pääset käymään siellä!

 

Lähetä kommentti

Tilaa Lähetä kommentteja [Atom]

<< Etusivu